Beskid (Tatry Zachodnie) – wycieczka górska dla młodzieży – 23 października 2022 r.

23 października 2022 r. to historyczna data dla SK PTT „Pionowy Świat”. Wtedy właśnie grupa uczniów z V LO w Bielsku-Białej oraz VIII LO w Bielsku-Białej udała się w kierunku Kuźnic w Zakopanem w celu zdobycia Beskidu – pierwszego dwutysięcznika w kronikach obu klubów górskich. Wyprawa rozpoczęła się krótką wędrówką drogą dojazdową do szlaku z powodu remontu parkingu przy kolejce, ale to była tylko rozgrzewka…
Po przejściu kilometra uczniowie weszli na szlak prowadzący obok gondoli na Kasprowy Wierch. Wędrówka pod górę niektórym naprawdę dawała się we znaki (szczególnie na ostrych podejściach, które niejednokrotnie występowały dość blisko siebie), jednak widoki, które zafundowały nam najwyższe polskie góry były tego warte. Wyjątkowa pogoda oraz doborowe towarzystwo napawało nas ogromnym optymizmem – nie zawiedliśmy się. Przy szczycie mijaliśmy niewielkie płaty śniegu, jednak nawet takich nie powinno się lekceważyć, gdyż mogą stanowić poważne zagrożenie oraz być źródłem potencjalnych kontuzji.
Na Beskidzie (2012 m n.p.m) mieliśmy krótką prelekcję o otaczających nas szczytach. Później cofnęliśmy się z powrotem na Kasprowy Wierch, gdzie mieliśmy przerwę oraz wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia. Droga powrotna upłynęła nam na licznych rozmowach oraz nagrywaniu vloga z tego wyjścia, który w niedalekiej przyszłości znajdzie się na naszym kanale na platformie YouTube.
Zmęczeni, ale szczęśliwi dotarliśmy z powrotem do Kuźnic, skąd żwawo zeszliśmy pod Wielką Krokiew (gdzie oczekiwał nasz bus). Optymizmem napawali nas również mijani turyści, którzy głośno wyrażali swój podziw dla grupy uczniów idących w niedzielę w góry w ramach szkolnych kół górskich.

SzW

młodzież z V LO i VIII LO w Bielsku-Białej wędrowała dzisiaj po tatrzańskich szlakach

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022, SK PTT "Pionowy Świat" im. Piotra Morawskiego przy V LO w Bielsku-Białej, SK PTT "Pionowy Świat" im. Wandy Rutkiewicz przy VIII LO w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.