Hala Lipowska (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska pt. „Ewangelizacja w Beskidach” – 12 sierpnia 2023 r.

Za nami siódma wycieczka górska członków Oddziału PTT w Bielsku-Białej w ramach 11. edycji „Ewangelizacji w Beskidach”. Jej celem była Hala Lipowska (1295 m n.p.m.) w Beskidzie Żywieckim.
Pociągiem Kolei Śląskich pojechaliśmy do Rajczy, skąd busem dotarliśmy do Złatnej Huty. Czarnym szlakiem ruszyliśmy w stronę Rysianki. Stamtąd udaliśmy do położonego nieopodal schroniska PTTK na Hali Lipowskiej.
O godzinie 12 rozpoczęła się msza św., którą odprawiał ks. Grzegorz z Żywca wraz z dwoma księżmi, a oprawę muzyczną przygotowała wspólnota „Domowy Kościół” z Żywca.
Na mszy obecnych było około 150 turystów.
W dalszą drogę ruszyliśmy żółtym szlakiem w stronę Redykalnego Wierchu, skąd czarnym szlakiem zeszliśmy do schroniska PTTK na Hali Boraczej. Ostatni odcinek wycieczki to przejściem zielonym szlakiem Milówki. Na koniec wycieczki kol. Staszek z okazji swoich urodzin zaprosił nas na kawę, ciasto i lody do cukierni „Szarotka” w Milówce. Dziękujemy!
Do Bielska-Białej wróciliśmy pociągiem Kolei Śląskich.
Łącznie pokonaliśmy 23,2 km, a łączna suma podejść wyniosła 586 metrów. Pogoda była słoneczna, a temperatura wynosiła +23°C. Towarzystwo była fajne i wesołe!
Do zobacznia za tydzień na Klimczoku, na ostatniej w tym roku Mszy św. podczas „Ewangelizacji w Beskidach”.