Hrobacza Łąka (Beskid Mały) – wycieczka górska dla młodzieży pt. „XXI Powiatowy Rajd »Brązowego Liścia«” – 7 października 2023 r.

O godzinie 7:30 wyjechaliśmy autokarem z Rybarzowic na przełęcz Przegibek, skąd wyruszyliśmy jedną z tras rajdu powiatowego „Brązowego Liścia”. Niebieskim szlakiem dotarliśmy na przełęcz Gaiki i po krótkiej przerwie na odpoczynek i drugie śniadanie poszliśmy czerwonym szlakiem w kierunku przełęczy u Panienki. Mogliśmy podziwiać między innymi panoramę Bielska-Białej i pojawiające się dopiero kolory jesieni. Przy kapliczce na przełęczy odpoczęliśmy i dalej czerwonym szlakiem dotarliśmy pod krzyż na Hrobaczej Łące. Na szczycie Hrobaczej zrobiliśmy grupowe zdjęcie z naszym banerem koła „Krokus” i zeszliśmy na dłuższą przerwę do schroniska. Tym samym szlakiem wróciliśmy na przełęcz u Panienki i żółtym szlakiem zeszliśmy do Kóz na metę rajdu.
Na mecie czekała na nas pyszna zupa gulaszowa i wiele atrakcji. Uczestniczyliśmy w konkurencjach sportowo-rekreacyjnych, prezentacjach wokalnych, można też było nauczyć się udzielania pierwszej pomocy pod okiem Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Z Kóz pojechaliśmy na II Festiwal Górski „U źródeł Białki” do Bystrej. W Gminnym Ośrodku Kultury „Promyk” najpierw obejrzeliśmy wystawę zdjęć przedstawiającą Andy Peruwiańskie, a potem uczestniczyliśmy w prelekcji o nurkowaniu jaskiniowym. Pan Bizoń opowiadał o nurkowaniu w celach eksploracji i robienia podwodnych zdjęć, nie tylko w jaskiniach, ale także kopalniach złota i kopalniach łupkowych.
Po dniu pełnym wrażeń około godziny 17 wróciliśmy do Rybarzowic.

Michalina Pryłowska

przy drogowskazie pod szczytem Hrobaczej Łąki

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2023, SK PTT "Krokus" przy SP w Rybarzowicach. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.