Mogielica (Beskid Wyspowy) – wydarzenie turystyczno-religijne „XXIV Wielkopiątkowa Droga Krzyżowa” – 29 marca 2024 r.

“Minęła noc, nastał nowy dzień i poranek Wielkiego Piątku”
Dnia 29 marca 2024 r., tradycyjnie, jak w każdy Wielki Piątek wyruszyliśmy na XXIV Wielkopiątkową Drogę Krzyżową spod kościoła pod wezwaniem Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Jurkowie. Wraz z członkami oddziałów PTT z Bielska-Białej (32 osoby, w tym przedstawiciele Szkolnych Kół PTT „Pionowy Świat” z V LO i VIII LO), Chrzanowa, Krakowa, Łodzi, Mielca (organizatorzy), Nowego Sącza, Ostrowca Świętokrzyskiego i Tarnowa oraz mieszkańcami Jurkowa i okolic zaczęliśmy stawiać pierwsze kroki na niebieskim szlaku prowadzącym na Mogielicę.
Pierwsze stacje drogi krzyżowej prowadziły nas przez malownicze polany i bujne lasy, otaczając nas swoją sielankową atmosferą. Stopniowo szlak stawał się coraz bardziej wymagający, a nasza determinacja do pokonania trudności rosła wraz z każdym krokiem.
W miarę jak wspinaczka trwała, zatrzymywaliśmy się przy kolejnych stacjach Drogi Krzyżowej, a między stacją VI i VII krzyż niosło dwóch kolegów SK PTT przy V LO, oddając hołd i reflektując nad cierpieniem Chrystusa. Te chwile skupienia umacniały naszą wiarę i jednoczyły liczącą 544 osoby grupę w głębokim doświadczeniu duchowym.
W końcu dotarliśmy na szczyt Mogielicy, gdzie nie tylko zachwyciliśmy się widokiem otaczających nas gór, ale także poczuliśmy głębokie wyciszenie i pokorę wobec mocy natury. Na szczycie, w otoczeniu majestatycznych szczytów, odprawiliśmy modlitwę dziękczynną, dzieląc się z sobą radością ze zdobytego szczytu i wzruszeniem z piękna otaczającej nas przyrody oraz roztaczającej się w oddali panoramy Tatr.
Wiedzieliśmy, że ta wycieczka pozostanie na zawsze w naszej pamięci jako niezwykłe połączenie duchowego wzrostu i kontaktu z naturą.

Paweł Talik

grupa PTT O/Bielsko-Biała na polanie pod szczytem Mogielicy

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2024, SK PTT "Pionowy Świat" im. Piotra Morawskiego przy V LO w Bielsku-Białej, SK PTT "Pionowy Świat" im. Wandy Rutkiewicz przy VIII LO w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.