Szpiglasowy Wierch (Tatry Wysokie) – wycieczka górska – 3 sierpnia 2013 r.

Nie wszystkim udało się pojechać na Szpiglasowy Wierch tydzień temu. Sześcioro członków i sympatyków Oddziału PTT w Bielsku-Białej postanowiło wybrać się raz jeszcze w ten rejon Tatr Wysokich i przejść trasę sprzed tygodnia w drugą stronę.
Budzik nie zadzwonił, dlatego na parkingu w Palenicy Białczańskiej byliśmy dopiero o godzinie 9:00. Szybkim marszem przez Dolinę Roztoki udaliśmy się w kierunku Doliny Pięciu Stawów Polskich. Podczas wycieczki towarzyszyło nam upalne słońce, na szczęście na szlaku napotykaliśmy liczne potoki i źródełka. Dłuższy postój zrobiliśmy dopiero przy wodospadzie Siklawa, którego chłodna woda dodała nam sił do dalszej wędrówki.
Przy schronisku PTTK w Dolinie Pięciu Stawów Polskich zatrzymaliśmy się krótką przerwę, po czym wyruszyliśmy żółtym szlakiem w stronę Szpiglasowej Przełęczy i będącego celem wycieczki – Szpiglasowego Wierchu. W drodze na szczyt podziwialiśmy piękne widoki, pojawił się lekki wiaterek i słońce przestało nam tak bardzo dokuczać. Na szczycie spędziliśmy tylko kilka minut, ponieważ pora była już późna i trzeba było się spieszyć. Około 17:00 wyruszyliśmy w kierunku Morskiego Oka. Przy szlaku, tym którzy uważnie patrzyli, udało się dostrzec parę bawiących się świstaków.
Przy parkingu na Palenicy Białczańskiej stawiliśmy się o godzinie 21:00. Ku naszemu zadowoleniu na szlakach nie było dzisiaj tłoczno, a przez cały dzień mieliśmy piękną pogodę.

Bogna Ś.

nasza ekipa na Szpiglasowym Wierchu

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2013. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.