Hrobacza Łąka (Beskid Mały) – wycieczka górska pt. „VII Rajd Deptoków” – 3 września 2017 r.

Trzeci rok z rzędu, na zaproszenie zaprzyjaźnionego Koła PTTK „Beskidek” z Porąbki, grupa z bielskiego oddziału PTT bierze udział w Rajdzie Deptoków. W tegorocznej, siódmej edycji tego wydarzenia wybraliśmy się w osiem osób.
Choć pogoda nas nie rozpieszczała, z niewielkim poślizgiem spotkaliśmy się nieco po ósmej rano przy zaporze w Porąbce (a właściwie w Żarnówce). Zgodnie z planem rajdu ruszyliśmy zielonym szlakiem, a następnie opuszczając już ruchliwą drogę, za żółtymi znakami w stronę Hrobaczej Łąki. Choć na zmianę lało i mżyło, wartkim krokiem ruszyliśmy w górę. Nie przeszkadzał nam ani asfalt, po którym maszerowaliśmy, ani brak widoków, gdyż las we mgle wygląda pięknie i tajemniczo.
Około dziesiątej dotarliśmy do schroniska na Hrobaczej Łące, gdzie spotkaliśmy kilkudziesięciu uczestników Rajdu Deptoków z Porąbki i innych Kół Oddziału Babiogórskiego PTTK w Żywcu. Wielu z nich znamy z poprzednich edycji rajdu oraz organizowanej przez nasz Oddział akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT”.
O 10:30 wzięliśmy udział we Mszy Św., a po niej, nie czekając ruszyliśmy na szczyt Hrobaczej Łąki, gdzie nasza nowa koleżanka z oddziału, Martyna, otrzymała legitymację członkowską PTT.
Ze szczytu za czerwonymi znakami skierowaliśmy się Małym Szlakiem Beskidzkim w stronę parkingu przy zaporze, gdzie zostawiliśmy samochody.
Dalsza część VII Rajdu Deptoków miała miejsce na boisku LKS Zapora w Porąbce. Były tradycyjne gry i zabawy, a nade wszystko jak zawsze pyszna grochówka i wyśmienite ciasta. Tradycyjnie wzięliśmy udział w konkursie wiedzy o górach, w którym Martyna zajęła drugie miejsce. Słuchając pytań i prawidłowych odpowiedzi, mogliśmy dowiedzieć się wielu ciekawostek o gminie Porąbka i Beskidzie Małym.
Dziękujemy za miłą gościnę i fantastyczną atmosferę. Do zobaczenia w przyszłym roku!

pamiątkowe zdjęcie w schronisku na Hrobaczej Łące

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2017. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.