Jaworzyna Krynicka (Beskid Sądecki) – wycieczka górska dla młodzieży z cyklu „Zamiast klawiatury nasze piękne góry” – 25-26 maja 2024 r.

Za nami dwudziesty trzeci wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach cyklu wycieczek „Zamiast klawiatury nasze piękne góry”. Młodzież z placówek w Międzyświeciu, Pszczynie i Żywcu wędrowała Głównym Szlakiem Beskidzkim na odcinku od Krynicy-Zdroju do Rytra. Oddział PTT w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacjami z obu dni tej wycieczki:

Wycieczkę rozpoczęliśmy w Krynicy-Zdroju i ruszyliśmy w kierunku Czarnego Potoku. Następnie wspięliśmy się na Jaworzynę Krynicką, która wznosi się na wysokość 1114 m n.p.m.
Po krótkim odpoczynku kontynuowaliśmy naszę wędrówkę w kierunku Runka (1080 m) i Przełęczy Potasznia (900 m). Po dotarciu na Rozdroże pod Holą skierowaliśmy się w stronę Jawora (1027 m), skąd doszliśmy do schroniska PTTK na Hali Łabowskiej.
W schronisku czekał na nas przepyszny obiad. Później wypoczywaliśmy i delektowaliśmy się pięknymi widokami.
Podczas naszej wędrówki pokonaliśmy dystans 19,4 km, podziwiając na trasie piękne widoki na okoliczne góry. Co kilka kilometrów robiliśmy krótkie przerwy, trwające 10-15 minut, aby odpocząć i naładować baterie przed kontynuacją trasy.
Było to niezapomniany dzień pełen wrażeń i pięknych krajobrazów górskich, który na pewno będzie wspominać przez długi czas.

Nadia, Pszczyna

W niedzielę kontynuowaliśmy wędrówkę, opuszczając schronisko PTTK na Hali Łabowskiej (1061 m), skąd wyruszyliśmy w dalszą trasę. Pogoda od samego początku nam dopisywała, co znacznie uprzyjemniało wędrówkę.
Naszym pierwszym celem tego dnia był Wierch nad Kamieniem (1084 m). Z Wierchu nad Kamieniem udaliśmy się na Pisanę Halę (1044 m), a trasa była łagodna i dla większości nie sprawiała trudności. Kolejnym punktem była Przełęcz Bukowina (993 m). Kolejnym punktem na naszej trasie było schronisko Cyrla, skąd zeszliśmy do Rytra.
Trasę około 13 km przeszli wychowankowie z domów dziecka w Pszczynie, Żywcu i Międzyświeciu. Nie możemy się już doczekać kolejnej wyprawy oraz pięknych widoków.

Eunika, Pszczyna

podopieczni Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia na Jaworzynie Krynickiej

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2024. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.