Karolówka (Beskid Śląski) – wycieczka górska pt. „XX Jubileuszowy Międzynarodowy Rajd Narciarsko-Pieszy KU ŹRÓDŁOM WISŁY” – 23 marca 2024 r.

23 marca 2024 r. wybraliśmy się w Beskid Śląski, by wziąć udział w „XX Jubileuszowym Międzynarodowym Rajdzie Narciarsko-Pieszym KU ŹRÓDŁOM WISŁY”, którego organizatorami były Urząd Miasta w Wiśle i Oddział PTTK w Wiśle.
Było nas na rajdzie z Oddziału PTT w Bielsku-Białej tylko 5 turystów, jako grupa „Klimczok”. Reszta z naszych turystów z PTT woli pewnie jeździć w doliny Zakopanego za większe pieniędze i wstawać rano o godz. 5:00. Nasz prezes Szymek poinformował mnie, że nie może jechać ze mną, bo ma tego dnia studia.
Nasza trasa była oznaczona numerem 2 i wiodła z Przełęczy Kubalonka przez Karolówkę (932 m n.p.m) do schroniska PTTK na Przysłopie (945 m n.p.m.). Na szczycie Karolówki spotkaliśmy grzeczną młodzież z Gliwic, a na mecie rajdu dostaliśmy fajne kołaczyki i pyszny żurek, który zjadłem z miłymi dziewczynami z II LO im. M. Kopernika w Cieszynie. Organizatorzy podziękowali nam za przybycie i wręczyli ładny dyplom!
Ze schroniska zeszliśmy do Kamesznicy Górnej, skąd busem dotarliśmy do Milówki. Tam wstąpiliśmy na kawę i pyszne ciastko do cukierni-kawiarni Szarotka.
Z Milówki do Bielska-Białej wróciliśmy pociągiem.
Nasza dzisiejsza trasa wyniosła 17,8 km.

Tadeusz Budny

przed schroniskiem PTTK na Przysłopie pod Baranią Górą

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2024. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.