Klimczok (Beskid Śląski) – wycieczka górska pt. „Ewangelizacja w Beskidach” – 19 sierpnia 2023 r.

Celem ostatniej w tym roku wycieczki górskiej członków Oddziału PTT w Bielsku-Białej w ramach 11. edycji „Ewangelizacji w Beskidach” był Klimczok w Beskidzie Śląskim.
Wyruszyliśmy z Olszówki Górne, zatrzymując się jeszcze na kawę w barze Baba Jaga. Następnie zielonym szlakiem przeszliśmy na Polanę Dębowiec, skąd czerwonym szlakiem dotarliśmy na Szyndzielnię. Na szczyt Klimczoka weszliśmy szlakiem żółtym, by zejść z niego wzdłuż czarnych znaków i przez przełęcz Siodło dotrzeć pod schronisko „Klimczok” pod Magurą. Miło było spotkać na Klimczoku Olę, która przyjechała z Anglii i odwiedziła mnie wraz z mężem i córeczką.
W pobliżu schroniska, o godzinie 12 odbyła się msza święta, którą odprawił ks. Tomasz wraz z trzema księżmi z Żor (Ksiądz Tomasz kiedyś pracował w Asyżu), a oprawę muzyczną przygotowała wspólnota Novare z Żor. Na mszy obecnych było około 200 turystów. Na koniec mszy każdy dostał od gospodarzy schroniska kubek smacznej zupy pomidorowej. Dziękujemy p. Krzysiowi, p. Dorotce i p. Piotrkowi!
Schodziliśmy do Bystrej, częściowo szlakiem niebieskim, częściowo przez las. Do Bielska-Białej wróciliśmy autobusem MZK nr 57. W ciągu dzisiejszej wycieczki przeszliśmy 17,2 km.
Oddział PTT w Bielsku-Białej był obecny na wszystkich mszach podczas tegorocznej edycji „Ewangelizacji w Beskidach”.