W 2023 roku obchodzimy 150-lecie powstania Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego. To ważne i piękne wydarzenie. Z tej okazji serdecznie zapraszamy wszystkich członków PTT do udziału w konkursie fotograficznym, do podzielenia się tym, co stanowiło i stanowi jeden z fundamentów naszej organizacji – miłości do piękna górskich krain oraz występującej tam flory i fauny. Lata mijają niepostrzeżenie zlewając się w dekady i wieki, góry jednak trwają w swym pięknie – pokażmy innym jak bardzo są one wyjątkowe, jak wiele dla nas znaczą, podzielmy się ich pięknem utrwalonym na zdjęciach.
Na laureatów konkursu czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe o łącznej wartości około 3000 zł, wśród nich plecaki i statywy fotograficzne, power-banki, akcesoria kempingowe i turystyczne oraz wiele ciekawych publikacji. Spośród nadesłanych prac wyłonionych zostanie dodatkowo kilkanaście, które zostaną opublikowane w kalendarzu na rok 2024 – zapraszamy do udziału!
Zarząd Oddziału
Regulamin konkursu:
Część I: Organizator konkursu i sponsorzy nagród
- Organizatorem konkursu fotograficznego przebiegającego pod hasłem przewodnim „150 lat PTT – lata mijają, piękno gór trwa” jest Polskie Towarzystwo Tatrzańskie Oddział Bielsko-Biała z siedzibą w Bielsku-Białej (43-300) przy ulicy 3 Maja 1 (III p.).
- Współorganizatorem i patronem honorowym konkursu jest Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego z siedzibą w Krakowie (30-549) przy ul. Traugutta 4.
- Sponsorem nagród rzeczowych jest Sebastian Nikiel, członek Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego Oddział w Bielsku-Białej.
- Sponsorem „Pamiętników PTT” jest Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego.
Część II: Cel konkursu
- Celem konkursu jest:
- promowanie piękna górskich krain oraz ich walorów przyrodniczych,
- krzewienie wrażliwości na piękno górskiego pejzażu oraz wiedzy na temat gatunków flory i fauny tam występujących,
- promowanie zrównoważonej i świadomej turystyki,
- zgromadzenie puli wartościowych fotografii, spośród których kilkanaście zostanie opublikowanych w kalendarzu wydanym przez Polskie Towarzystwo Tatrzańskie Oddział w Bielsku-Białej na rok 2024.
Część III: Ogólne zasady uczestnictwa
- Konkurs adresowany jest wyłącznie do członków Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego.
- Uczestnikami mogą być członkowie Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego zarówno fotografujący amatorsko, jak i osoby zajmujące się fotografią zawodowo, bez względu na rodzaj używanego sprzętu fotograficznego.
- W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.
- Konkurs ma zasięg krajowy i odbywa się wyłącznie na terenie Polski, realizowany będzie poprzez media elektroniczne.
- Zgłoszenie udziału polega na nadesłaniu na e-mail organizatora konkurs.foto.PTT.BB@gmail.com prac konkursowych oraz wypełnionego i podpisanego formularza konkursowego, stanowiącego załącznik do niniejszego regulaminu.
- Uczestnik konkursu wraz ze zgłoszeniem udziału przekazuje następujące dane osobowe:
- Uczestnik – imię i nazwisko, oddział PTT do którego przynależy, rok urodzenia, adres kontaktowy e-mail,
- Laureat – w przypadku konieczności wysyłki nagród: imię i nazwisko, rok urodzenia, adres kontaktowy e-mail, adres zamieszkania i kontaktowy numer telefonu.
- Z udziału w Konkursie wyłączeni są członkowie jury konkursowego, ich małżonkowie oraz najbliższa rodzina.
- Udział w konkursie jest bezpłatny.
Część IV: Zadanie konkursowe
- Każdy Uczestnik konkursu fotograficznego „150 lat PTT – lata mijają, piękno gór trwa” może nadesłać maksymalnie trzy fotografie lub trzy powiązane tematycznie serie zdjęć, związane z tematyką konkursową opisaną w punkcie 1 / części II regulaminu, z zastrzeżeniami opisanymi w punkcie 8, 7 i 11 części IV regulaminu.
- Do konkursu nie będą kwalifikowane fotografie przedstawiające zwierzęta i roślinność sfotografowaną poza ich naturalnym, dzikim siedliskiem – zdjęcia takie będą dyskwalifikowane z udziału w konkursie bez konieczności powiadamiania zgłaszającego.
- Nie ogranicza się w żaden sposób zasięgu terytorialnego zdjęć zgłaszanych do konkursu, fotografie mogą przedstawiać dowolne pasma górskie na świecie, jak również ich florę i faunę. Nie ogranicza się również zakresu czasowego w jakim zgłaszane zdjęcia zostały wykonane, mogą one pochodzić z bieżącego okresu, jak i z lat wcześniejszych.
- Zgłaszane zdjęcia muszą mieć minimum 2400 px szerokości oraz 1300 px wysokości, przy czym ich waga maksymalna nie może przekraczać 7 MB dla jednego zdjęcia, natomiast w przypadku zdjęć panoramicznych minimalna szerokość pozioma to 2560 px. Dopuszcza się również prace czarno-białe, wykonane w odcieniach sepii oraz zdjęcia złożone w postprodukcji z więcej niż jednej klatki, w tym HDR.
- Dopuszcza się również zgłaszanie do konkursu prac wielozdjęciowych – pod warunkiem, że stanowią tematycznie powiązane serie, a łączna ich liczba nie przekracza trzech, przy czym całkowita liczba zgłoszonych fotografii nie może przekroczyć dziewięć. Zgłaszając serie zdjęć należy jasno to zaznaczyć w mailu zgłoszeniowym oraz wypełnić odpowiednią część w karcie zgłoszeniowej. Serie zdjęć mogą mieć jeden wspólny tytuł.
- Zgłaszane fotografie mogą mieć dowolny format graficzny, przy czym łączna waga zgłaszanych prac nie może przekroczyć 21 MB.
- Tytuł zdjęcia lub serii zdjęć, musi być przyporządkowany nazwie pliku.
- Zabronione jest dokonywanie zmian za pomocą programów graficznych oryginalnej kompozycji zdjęcia, polegającej na dodaniu lub ujęciu elementów zmieniających jego treść, ingerowania w wygląd zdjęcia przez dodawania znaków wodnych, imienia i nazwiska, linków czy ramki.
- Dopuszczalne są jedynie podstawowe korekty zdjęć w tym: zmiana kontrastów, poprawa ostrości, balansu bieli i nasycenia, kadrowanie, korekta wad optyki lub usunięcie drobnych zanieczyszczeń.
- Zdjęcia noszące cechy innych od wymienionych ingerencji będą dyskwalifikowane z konkursu. Decyzja o zdyskwalifikowaniu jest podejmowana przez Jury konkursowe i jest ostateczna.
- Zabronione jest nadsyłanie do konkursu zdjęć przedstawiających nagość. Również zdjęcia o wyjątkowo niskich walorach estetycznych, obraźliwe, szerzące nienawiść, obrażające uczucia religijne, bądź naruszające prawo będą dyskwalifikowane z udziału w konkursie, bez obowiązku informowania o tym osób które nadesłały takie fotografie.
- Organizator może poprosić zarówno Uczestnika, jak i Laureata o nadesłanie plików zdjęciowych w pełnej rozdzielczości, o ile przesłane na konkurs fotografie okazałby się zbyt niskiej jakości do oceny przez Jury lub planowanej przez organizatora publikacji kalendarza z pracami Laureatów na rok 2024.
Część V: Terminarz i ocena prac
- Prace konkursowe można zgłaszać od 20.07.2023 do 20.09.2023 do godziny 24:00 (decyduje data i godzina wpłynięcia maila zgłoszeniowego).
- Po zakwalifikowaniu zdjęć do udziału w konkursie, Uczestnik otrzyma w ciągu 48 godzin e-maila od organizatora potwierdzający ten fakt, na podany w karcie zgłoszeniowej lub z którego nadesłano zgłoszenie.
- Po zamknięciu etapu zgłaszania prac to jest 20.09.2023 r. rozpoczną się obrady Jury, podczas których wyłonieni zostaną laureaci konkursu. Jury zastrzega sobie prawo do nieprzyznania nagród głównych i wyróżnień jeśli żadne ze zdjęć zgłoszonych do konkursu nie będzie przedstawiało odpowiedniego poziomu artystycznego i warsztatowego. Jury zastrzega sobie również prawo do zmiany podziału nagród. Obrady Jury trwać będą od 21.09.2023 do 30.09.2023 roku.
- Laureaci konkursu zostaną poinformowani o tym fakcie drogą mailową. Natomiast szczegółowe informacje o otrzymanym wyróżnieniu zostaną ogłoszone podczas podczas obchodów jubileuszu 150-lecia Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego, które odbędą się w Zakopanem / Kościelisku w dniach 13-15.10.2023 r., gdzie nastąpi też wręczenie nagród. O dokładnym terminie wręczenia nagród organizator poinformuje na swojej stronie internetowej (www.bielsko.ptt.org.pl) do 30.09.2023 r.
- Laureaci nieobecni podczas rzeczowych obchodów, zostaną poinformowani drogą mailową o otrzymanej nagrodzie oraz poproszeni o podanie adresu, pod który mają one zostać wysłane.
- Uwagi dodatkowe – jeśli osoby nagrodzone, a nieobecne podczas gali wręczenia nagród, nie skontaktują się z organizatorem konkursu i nie podadzą adresu w ciągu 30 dni od daty ogłoszenia wyników – to jest do 15.11.2023 r, nagrody będą przekazane na poczet kolejnych konkursów.
Część VI: Jury konkursowe i zasady oceny prac
- Jury konkursowe składa się z czterech osób – przewodniczącego i trzech członków:
- Sebastian Nikiel (przewodniczący jury) – związany z górami od najmłodszych lat życia, fotograf pasjonata, poeta, artysta plastyk. Góry są jego źródłem siły i inspiracji, wiernym Przyjacielem oraz nauczycielem, fotografia natomiast metodą na dzielenie się pięknem jakiego w nich doświadcza;
- Jolanta Augustyńska (członek jury) – Prezes Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego, miłośniczka gór i fotografii, kocha góry w każdej postaci: wędruje, wspina się, biega, jeździ na rowerze i na nartach;
- Agnieszka Tomiczek (członek jury) – fotografia jest jej pasją i sensem życia. Członkini Fotoklubu RP, posiada tytuł artysty Fotoklubu RP, członkini Ogólnopolskiej Fotograficznej Grupy Twórczej Art Fokus 13 oraz założycielka Grupy Fotograficznej Modern Pictorial Foto;
- Grażyna Żyrek (członek jury) – fotografia i góry to dwie pasje, na które poświęca każdą wolną chwilę. Członkini Ogólnopolskiej Grupy Twórczej Art Fokus 13, grupy Modern Pictorial Foto, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego oddział Bielsko-Biała, nagradzana fotograf.
- Każdy z Jurorów oceniać będzie zdjęcia wpierw w sposób samodzielny, wyłaniając grupę 10 najlepszych jego zdaniem prac. Następnie podczas wspólnych obrad z powstałej grupy 40 najlepszych fotografii wybrane zostaną zdjęcia typowane do nagród głównych i wyróżnień.
Część VII: Nagrody
- W konkursie fotograficznym „150 lat PTT – lata mijają piękno gór trwa” przyznane zostaną trzy nagrody główne dla miejsc oraz trzy wyróżnienia.
- Laureaci konkursu otrzymają dyplom i nagrody rzeczowe.
- W puli nagród znajdują się m.in.: plecaki fotograficzne, akcesoria turystyczne i kempingowe, książki i inne publikacje oraz power-banki.
- Łączna wartość nagród wynosi około 3 000 zł.
- Przyznane przez Jury nagrody nie podlegają wymianie na pieniądze oraz inne nagrody, a decyzja Jury o podziale nagród jest ostateczna.
Część VIII: Prawa autorskie i polityka prywatności
Prawa autorskie:
- Uczestnik konkursu udziela organizatorowi konkursu bezterminowo i nieodpłatnie prawa bez ograniczeń terytorialnych do nieodpłatnej, nieograniczonej czasowo zgody na wykorzystanie zgłaszanych prac do promocji konkursu, podczas jego trwania, jak i po jego zakończeniu oraz wykorzystania w celach promocyjnych i marketingowych.
- Przez pojęcie udzielenia nieodpłatnej zgody na wykorzystanie zgłaszanych do konkursu zdjęć rozumie się: wykorzystanie ich bez ograniczenia czasowego przez organizatorów konkursu, w tym publikowanie w mediach elektronicznych i papierowych, druku
w wersji papierowej, w postaci przetworzonej i pierwotnej, powielania zdjęć dowolną techniką oraz tworzenie dzieł pochodnych bez konieczności podania autorstwa. - Zgłaszając zdjęcie do konkursu, autor musi posiadać pełnię praw autorskich do niego oraz prawo do publikacji elementów / osób przedstawionych na fotografii, o ile podlegają one ochronie prawnej takiej zgody wymagającej. Organizator konkursu nie ponosi odpowiedzialności za brak takich praw i ewentualne roszczenia osób trzecich wynikające z ich braku odpowiedzialność ponosi zgłaszający.
Polityka prywatności:
- Pozostając w zgodzie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, organizator informuje, że nie gromadzi w sposób trwały żadnych danych personalnych, poza zakresem niezbędnym do realizacji zadań konkursowych.
- Ze względu na wymogi organizacyjne, umożliwiające realizację konkursu, istnieje obowiązek podania minimum danych osobowych przez Uczestnika, wymienionych w część III / Ogólne zasady uczestnictwa – punkt 5.
- Podany adres e-mail będzie służył wyłącznie zapewnianiu możliwości kontaktu z uczestnikiem konkursu, w celach związanych z jego przebiegiem.
- Jedynie imię i nazwisko osób nagrodzonych oraz oddział, do którego należą będzie wykorzystane podczas publicznego wręczenia nagród podczas obchodów 150-lecia Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego w dniach 13-15.10.2023 roku, które odbędzie się w Zakopanem / Kościelisku. Szczegółowe dane o godzinie i miejscu wręczenia podane zostaną w późniejszym terminie, o czym Laureat zostanie poinformowany drogą mailową.
- Osoby, które nie odbiorą nagród w wyżej wymienionym terminie i miejscu, zostaną mailowo poproszone o podane danych personalnych koniecznych do przesłania nagrody.
- Podane przez Użytkownika dane personalne w tym: e-mail, adres pocztowy i numer telefonu w przypadku osób nagrodzonych w konkursie, pozostają do wyłącznej wiadomości organizatora konkursu i nie będą w żaden sposób udostępniane osobom trzecim.
- Podane przez Uczestnika dane personalne, będą przechowywane przez organizatora przez 30 dni, licząc od chwili zakończenia konkursu, w celach rozpatrzenia ewentualnych reklamacji. Po okresie tym dane te będą w sposób trwały kasowane. Tym samym organizator nie gromadzi w sposób uporządkowany i trwały żadnych danych personalnych Uczestników, w zakresie przekraczającym minimum wymagane do realizacji zadań konkursowych.
- Każdemu Uczestnikowi przysługuje prawo do poprawy zgłoszonych danych, jak i żądania ich wcześniejszego usunięcia, co będzie oznaczało jednak równocześnie rezygnację z dalszego udziału w konkursie. W tym celu należy się skontaktować z organizatorem konkursu, poprzez e-mail konkursowy: konkurs.foto.PTT.BB@gmail.com.
Część IX: Postanowienia końcowe regulaminu
- Dopuszcza się zmiany w terminarzu trwania konkursu, w tym przedłużenie okresu zgłaszania prac konkursowych. Informacja o takich zmianach będzie publikowana z wyprzedzeniem na łamach witryny organizatora, to jest Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego Oddział w Bielsku-Białej: www.bielsko.ptt.org.pl oraz jego profilu na portalu Facebook: www.facebook.com/ptt.bielsko.biala.
- Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu i zobowiązaniem do jego przestrzegania jak i wyrażeniem zgody na wykorzystanie określonych nim danych personalnych koniecznych do realizacji zadań konkursowych.
- Rozstrzyganiem ewentualnych wątpliwości, interpretacji i sporów, związanych z niniejszym regulaminem zajmuje się jury konkursowe. Wszelkie zastrzeżenia należy zgłaszać na adres mailowy: konkurs.foto.PTT.BB@gmail.com.
Część X: Linki
- strona organizatora konkursu: kliknij
- strona współorganizatora konkursu: kliknij
- strona organizatora konkursu na portalu Facebook: kliknij
- strona współorganizatora konkursu na portalu Facebook: kliknij
Część XI: Formularz zgłoszeniowy
- Formularz zgłoszeniowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
Dokumenty do pobrania
- regulamin konkursu wraz z kartą zgłoszeniową (pdf) > pobierz tutaj
- karta zgłoszenia udziału w konkursie (docx) > pobierz tutaj
- karta zgłoszenia udziału w konkursie (pdf) > pobierz tutaj
Materiały promocyjne do pobrania
Pobierz wszystkie tutaj (2,36 MB) lub pojedynczo, klikając na poniższe grafiki: