Mała Babia Góra (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska dla młodzieży – 21 maja 2022 r.

W ramach realizacji zadania „Z Koziej Góry na Rysy” oraz akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT 2022” młodzież z dwóch bielskich szkół wybrała się 21 maja 2022 r. w masyw Babiej Góry. Młodzież z V LO weszła na Mała Babią Górę, z kolei SP3 trawersowało jej wierzchołek.

Prognozy pogody od początku nie były najlepsze. O możliwych burzach można było przeczytać w każdej dostępnej prognozie. Jednak nie zraziło nas to, aby 21 maja 2022 roku wraz ze Szkolnym Kołem z SP 3 w Bielsku-Białej, wyruszyć o godzinie 8.00 w kierunku Zawoi. Członkowie SK PTT „Pionowy Świat” otrzymali w autokarze nowe klubowe koszulki, co było dodatkową niespodzianką. Na miejscu nasze szlaki nieco się rozdzieliły: grupa z SP 3 wyruszyła w kierunku Markowych Szczawin, a my ruszyliśmy w stronę Małej Babiej Góry. Mając na uwadze prośbę Pana Szymona narzuciliśmy bardzo mocne tempo, co zaowocowało skróceniem całej trasy z 4:34 h do 3:55 h. Niejednokrotnie szybkość, z jaką się poruszaliśmy, dawała nam się we znaki (szczególnie na sporych przewyższeniach), niemniej jednak było to doświadczenie, które na długo zostanie nam w pamięci.
Od pewnej wysokości pojawiły się gęste chmury, które ograniczały daleką widoczność. Nie napawało nas to dużym optymizmem, jednak po ujrzeniu tabliczki z nazwą szczytu, niebo natychmiast zaczęło się odsłaniać, co umożliwiło wykonanie pięknych panoram oraz zdjęć. Dla wprawniejszych obserwatorów możliwe było również ujrzenie tatrzańskich szczytów, które niewyraźnym konturem malowały się między odległymi chmurami. Schodząc, trudy trasy zdały nam się zupełnie zniknąć, a atmosfera zrobiła się bardziej wakacyjna.
Następnie doszliśmy do miejsca, w którym odbyło się podsumowanie oraz ognisko, gdzie w doborowym towarzystwie spędziliśmy bardzo miłe chwile – rozmowom i śmiechom nie było końca. Później wszyscy wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia, co było ostatnim elementem tego bardzo efektywnego dnia, który na szczęście (wbrew prognozom) zakończył się bez najmniejszej kropli wody spadającej z nieba na nasz kark.
Na trasie – co cieszy – nie znaleźliśmy wiele śmieci. Wynika z tego, że pracownicy BgPN robią naprawdę dobrą robotę. Niemniej jednak pokazuje to, że takie akcje niosą za sobą wiele sensu, gdyż po pierwsze w pewien sposób uświadamiają, że posprzątane raz miejsce nie ma łatki wiecznego porządku. Po drugie młodzi ludzie – przyszłe pokolenie – uczy się, że efekty osiąga się wspólną pracą i zaangażowaniem w imię dobrej sprawy

SzW

V LO weszło na Małą Babią Górę

Członkowie SK PTT przy SP nr 3 w Bielsku-Białej wzięli udział w organizowanej co roku akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT 2022”. Tym razem zadbaliśmy o czystość gór na trasie z Zawoi Czatoży przez Fickowe Rozstaje do schroniska na Markowych Szczawinach.
Wycieczkę zakończyliśmy spotkaniem z innymi Szkolnymi Kołami PTT i ogniskiem  z pieczeniem kiełbasek.

KSJ

poniżej schroniska PTTK na Markowych Szczawinach

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022, SK PTT "Beskidzkie Powsinogi" przy SP3 w Bielsku-Białej, SK PTT "Pionowy Świat" im. Piotra Morawskiego przy V LO w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.