Mogielica (Beskid Wyspowy) – wydarzenie turystyczno-religijne „XIII Wielkopiątkowa Droga Krzyżowa” – 6 kwietnia 2012 r.

Już po raz trzynasty w Wielki Piątek odbyła się Droga Krzyżowa PTT na Mogielicę w Beskidzie Wyspowym, organizowana przez mielecki Oddział PTT oraz parafię MBNP w Jurkowie. Wędrówka na trasie z Jurkowa na szczyt góry Mogielica (1170), połączona z rozważaniem tajemnic Drogi Krzyżowej zebrała w tym roku 201 osób. Oddział PTT w Bielsku-Białej również wziął udział w tym wydarzeniu.
Wczesnym rankiem o godzinie 6:20 zebraliśmy się na dworcu PKS w Bielsku-Białej, skąd wyjechaliśmy busem do Jurkowa koło Limanowej. Po dotarciu na miejsce udaliśmy się do kościoła, gdzie o godzinie 9:00 odbyło się krótkie nabożeństwo, a zaraz po nim rozpoczęliśmy wędrówkę na szczyt. Drogę Krzyżową poprowadził Krzysztof Kabat z Nowego Targu. Był to szczególny dzień modlitwy i refleksji, dlatego nikt nie zważał na niesprzyjającą aurę. Ta Droga Krzyżowa była czymś więcej niż tradycyjne nabożeństwo w kościele.
Po dotarciu na szczyt ksiądz Marek Wojak z Kamienicy udzielił wszystkim błogosławieństwa i tym samym zakończyliśmy Drogę Krzyżową. Później udaliśmy się na szczytową polanę Mogielicy, gdzie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie z kolegami PTT z Tarnowa, a następnie zeszliśmy zielonym szlakiem na Przełęcz Chyszówki.
Do Bielska-Białej wróciliśmy około godz. 18.00 i życząc sobie spokojnych i radosnych Świat udaliśmy się do swoich domów. Z każdym rokiem to wydarzenie przyciąga coraz więcej osób, więc liczymy że za rok spotkamy się w jeszcze większym gronie.