Polana Chochołowska (Tatry Zachodnie) – wycieczka górska – 22 kwietnia 2012 r.

Celem kolejnej wycieczki dofinansowanej przez Gminę Bielsko-Biała była Polana Chochołowska. „Słynne” krokusy przyciągnęły wielu chętnych, dlatego pojechaliśmy aż 2 autokarami.
Z Bielska-Białej wyruszyliśmy o 6:30 i po około 2,5 godzinach dojechaliśmy na parking przy Siwej Polanie u wylotu Doliny Chochołowskiej, skąd rozpoczęliśmy trasę. Na szlaku mijaliśmy wielu turystów, bowiem pogoda zdecydowanie mobilizowała do wędrówek. Dolina Chochołowska należy do najbardziej malowniczych w Tatrach, a szczególnie piękna jest w okresie wiosennym, gdy porastają ją niezliczone ilości krokusów. Zrobiliśmy tutaj dłuższy przystanek, by podziwiać rozległą panoramę Tatr Zachodnich i „morze” krokusów.
Po odpoczynku część grupy zdecydowała się wyruszyć żółtym szlakiem w stronę szczytu Grzesia (1653 m n.p.m). Trasa prowadziła początkowo skrajem polany, a następnie gęstym, świerkowym lasem. Śniegu było jeszcze dużo, szczególnie przy końcowym podejściu na szczyt. Widoki, jakie zastaliśmy na szczycie trudno opisać – trzeba to po prostu zobaczyć. Rozciąga się stąd rozległa panorama na szczyty Tatr Zachodnich, m.in. Rakoń, Wołowiec, Rohacze oraz Trzy Kopy. Zejście z Grzesia poszło nam bardzo sprawie i po dotarciu na Polanę Chochołowską ponownie mogliśmy cieszyć się pięknym widokiem krokusów.
Wszyscy spotkaliśmy się ponownie na Siwej Polanie i ruszyliśmy w drogę powrotną do Bielska-Białej. Całą wycieczkę można podsumować jako bardzo udaną. Wszyscy z pewnością będą ją miło wspominać.