Suhora, Stare Wierchy (Gorce) – wycieczka górska – 20 sierpnia 2023 r.

W niedzielę, 20 sierpnia 2023 r. odbyła się wycieczka górska na Suhorę i Stare Wierchy.
W ten piękny słoneczny, a zarazem upalny dzień w miłym i sympatycznym towarzystwie wyruszyliśmy w malowniczą trasę. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy w Koninkach i maszerując przez Tobołów, zdobyliśmy nasz pierwszy cel Suhorę (1000 m n.p.m.), na której to zrobiliśmy sobie grupowe zdjęcie pod obserwatorium. Dalej wędrowaliśmy zielonym szlakiem zdobywając najwyższy szczyt tego dnia, Obidowiec (1106m n.p.m.). Podziwiając piękno natury i pasm górskich, idąc Głównym Szlakiem Beskidzkim, dotarliśmy do schroniska na Starych Wierchach. Po pogawędkach i odpoczynku ruszyliśmy dalej przez Jaworzynę Ponicką, aż do bacówki na Maciejowej, gdzie ponownie zrobiliśmy sobie postój na dobre jedzonko i kawkę z pięknymi widokami krajobrazu gór.
Oczywiście tego dnia nie zabrało, także okazji do zbierania grzybów, które zgodnie ze wskazówkami naszego przewodnika, zbieraliśmy tylko i wyłącznie poza granicami Gorczańskiego Parku Narodowego.
Po dłuższej chwili w doborowym towarzystwie z uśmiechami na twarzy, ruszyliśmy do Rabki Zdrój, po drodze zdobywając niewysoki, ale widokowy szczyt Tatarowa (710 m np.m.). Nasz przewodnik Wojtek, któremu dziękujemy za bezpieczne i wesołe prowadzenie wycieczki z przekazaniem wielu ciekawych informacji, zakończył tą udaną wycieczkę w parku uzdrowiskowym w Rabce. Również dziękujemy naszemu kierowcy, który bezpiecznie i szczęśliwie dowiózł nas do Bielska, w którym zameldowaliśmy się krótko po 18:30.