„Trekking wokół Mont Blanc” – prelekcja Andrzeja Ziółko – 16 lutego 2016 r.

Tour de Mont Blanc to jedna z najpiękniejszych w Europie tras trekkingowych. Cudowne widoki, zmieniające się krajobrazy i widoczny z wszystkich stron najwyższy szczyt Europy – Mont Blanc sprawiają, że niejeden z nas marzy o takiej wędrówce.
Nasz dzisiejszy prelegent, a zarazem kolega z Oddziału, Andrzej Ziółko miał w ubiegłym roku okazję uczestniczyć w organizowanym przez żywieckie Biuro Podróży APTER trekkingu wokół najwyższego na naszym kontynencie masywu Mont Blanc. Z podróży, która odbyła się na przełomie sierpnia i września 2015 r. przywiózł tysiące zdjęć i filmików, z których, jak sam przyznał, ciężko było cokolwiek wyciąć. Mieliśmy więc okazję bardzo dokładnie, niemal z bliska przyjrzeć się temu trekkingowi.
Lodowce, przepaście, mosty nad rwącymi rzekami, świstaki i kozice, a także mnóstwo innych atrakcji widzieliśmy dzisiaj zarówno z bliska, jak i z daleka. Wędrowaliśmy wraz z Andrzejem po alpejskich ścieżkach, staliśmy na szklanym balkonie na Aiguille du Midi i podziwiliśmy dachy Chamonix z restauracji położonej na siódmym piętrze hotelu.
Podczas niemal dwugodzinnej prelekcji obejrzeliśmy tyle zdjęć, filmów i ruchomych panoram, że czuliśmy się jak na przyspieszonym trekkingu. Dziękujemy w tym miejscu naszemu prelegentowi i czekamy na kolejne, równie interesujące relacje z kolejnych podróży.

w trakcie prelekcji

stopka_gkk

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2016. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.