Wielka Racza (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska – 12 lutego 2022 r.

W sobotę, 12 lutego 2022 r. wybraliśmy się na wycieczkę górską w Beskid Żywiecki i Kysucke Beskydy.
Samochodami przejechaliśmy z Bielska-Białej do Rycerki Kolonii, zatrzymując się po drodze w cukierni Szarotka w Milówce na ciasto i kawę.
Z Rycerki Kolonii wędrowaliśmy żółtym szlakiem na szczyt Wielkiej Raczy. Tutaj zrobiliśmy sobie przerwę na szczycie. Następnie szlakiem czerwonym przez Małą Raczę i Orła dotarliśmy na Halę Śrubitę, gdzie zrobiliśmy sobie grupowe zdjęcie. Z Hali Śrubita zaplanowaliśmy zejście ścieżką przyrodniczą do Rycerki. Szlak nie był przetarty i zmęczyliśmy się.
Do Bielska-Białej wróciliśmy przez Juszczynę i Pewel Małą o godz. 18. Podczas wycieczki pokonaliśmy dystans 16 km. Na szlaku było około 80 cm śniegu, a przy czystym niebie temperatura wynosiła -3°C. Atmosfera była jak zwykle miła, a wszyscy wrócili do domów zmęczeni.

Tadeusz Budny

na Hali Śrubita

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.