Wysoka (Pieniny) – wycieczka górska – 12 sierpnia 2023 r.

Nasz bus z przemiłym panem kierowcą i równie miłym przewodnikiem Wojtkiem punktualnie o godz. 6:00 rano opuścił bielski dworzec. Około godziny 10.00 przybyliśmy do Jaworek, wsi położonej u podnóża Małych Pienin, w dolinie potoku Grajcarek, skąd rozpoczęliśmy wędrówkę. Przez malowniczy Wąwóz Homole zielony szlak wyprowadził nas na Dubantowską Polanę ze słynnymi Kamiennymi Księgami. Od Rówienek stromym podejściem doszliśmy na Polanę pod Wysoką. Kolejne strome podejście wyprowadziło nas na najwyższy szczyt Pienin – Wysoką, skąd mogliśmy podziwiać piękne widoki na Tatry, Pieniny Właściwe, Beskid Żywiecki i Sądecki.
Po zejściu z Wysokiej udaliśmy się na następny szczyt – Wysoki Wierch, gdzie kolejny raz mogliśmy się delektować piękną górską panoramą. W schronisku pod Durbaszką był czas na posiłek i zasłużony odpoczynek.
Do Jaworek dotarliśmy wygodną, szeroką drogą, skąd zgodnie z planem o godz. 16.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. To była miła, spokojna wycieczka w doborowym towarzystwie i przy pięknej pogodzie. Jak zwykle zostały dobre wspomnienia.